محتوای سئو شده چیست؟ نکات مهم درباره محتوای سئو شده

  • ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
  • 583
محتوای سئو شده چیست؟ نکات مهم درباره محتوای سئو شده

سئوی محتوا چیست و چه فوایدی را دارا می باشد؟ این سوالی است که افراد بسیاری هنگام ورود به حوزه تولید محتوا و سئو مطرح می کنند. در این مقاله از سایت نوبهار وب برای افرادی که به دنبال نوشتن محتوای یونیک و سئو شده هستند کامل ترین توضیحات قرار است ارائه شود. بنابراین اگر قصد دارید در حوزه تولید محتوا با دانش بالا عمل کنید این مطلب را تا انتها همراهی کنید.

 

رابطه ناگسستنی محتوا و رتبه بندی گوگل

بدون شک می توان از محتوا به عنوان یکی از اصلی ترین مصادیق رتبه بندی گوگل یاد کرد. اما این را بدانید که تولید محتوای مناسب مشکل بسیاری از افراد شاغل در حوزه دیجیتال مارکتینگ می باشد. این را بدانید که اگر قصد دارید با محتوا های خود به رتبه های بالای گوگل برسید به هیچ عنوان نباید دل خود را به محتوا های کم حجم 500 کلمه ای خوش کنید. اگر قصد دارید محتوا های خود شما در بالاترین رتبه قرار دهید این را بدانید که این محتوا از هر نظر باید عالی باشد. اصلا بیایید به این سوال پاسخ بدهید که :” چرا این محتوا را منتشر می کنید؟”  وقتی هدف خود از نوشتن محتوا را بدانید, راه برای بهبود رتبه هموار می شود.

 

مهم ترین اهداف از نوشتن محتوا های باکیفیت

یادتان باشد که تولید محتوا به معنای پر کردن بخش بلاگ سایت نیست. بلکه باید برای نوشتن محتوا چند هدف مهم را درنظر داشته باشید. به طور کلی مهم ترین اهداف از نوشتن محتوا های باکیفیت باید موارد زیر باشند:

– بدست آوردن رتبه مناسب در SERP

– برای کسب لینک

– به منظور فراگرفتن مخاطبانتان

– برای افزایش تعامل کردن اجتماعی

– برای تولید مشتریان بیشتر

محتوایی که می نویسید همواره از نظر قالب باید به دنبال تحقق اهداف فوق باشد. بنابراین این را بدانید که بسیار مهم است برای خود تعیین کنید که با چه هدفی قصد دارید محتوا را بنویسید. به هیچ عنوان نباید صرفا محتوا را به شکلی سرسری و با هدف پرکردن بخش بلاگ بنویسید. مطالب این چنینی معمولا با اهدافی نوشته می شوند که مهم ترین آن ها به شرح زیرند:

– صاحب سایت از شما می خواهد که با رعایت نظم روزی یک محتوا را منتشر کنید.

– احتمال فردی این حقیقت اشتباه را به شما گفته است که هرچه محتوا تعدادش بیشتر باشد بهتر است.

– شاید این طرز فکر را دارید که هرچه محتوا زیادتر باشد رتبه شما بهتر است.

درصورتی که درباره تولید محتوا طرز فکر فوق را دارید در سریع ترین زمان طرز فکر خود را عوض کنید. ادامه مطلب را بخوانید تا خودتان یاد بگیرید که چگونه می توانید محتوای خوبی بنویسید. اما بد نیست درباره سئوی محتوا توضیحات تخصصی به شما بدهیم. اگر نوشتن محتوا سئو شده برای شما دارای اهمیت می باشد ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

محتوای سئو شده چیست؟ نکات مهم درباره محتوای سئو شده

محتوای سئو شده چیست؟

 

سئوی محتوا

کمی قبل تر درباره تجربه ای که از نوشتن محتوای سئو شده داشتیم خدمتتان شرح دادیم. اگر از ما به صورت مختصر و مفید بخواهید که توضیح بدهیم محتوای خوب چه محتوایی است؟  در جواب به شما خواهیم گفت که این محتوا هم باید مورد پسند گوگل باشد و هم مورد پسند کاربران. بهترین تعریفی که می توانید از سئوی محتوا داشته باشید به شرح زیر می باشد:

سئو کردن محتوا درست به شکلی که موتور جستجوگر رتبه خوبی به محتوا بدهد.

این محتوا باید به شکلی نوشته شود که روی چند کلمه کلیدی مانور داده و بتواند گوگل را برای رتبه دادن راضی کند. برخی اصول را هم باید درنظر داشته باشید تا بتوانید هم مخاطب و هم گوگل را راضی کنید. شاید صحبت درباره یک محتوای با کیفیت مقاله جداگانه ای را بطلبد. اما این را بدانید که محتوا باید ساختاری منظم را داشته باشد که خواندن آن برای مخاطب سودی داشته باشد. بدانید که کاربر برای گرفتن جواب خود کدام کلمه کلیدی را سرچ می کند. استفاده درست و بجا از کلمه کلیدی دارای اهمیت بسیاری می باشد. به علاوه اینکه بد نیست کلمه کلیدی را به سایر محتوا های خود وصل کنید.

 

مهم ترین مزایای تولید محتوای سئو شده

درباره اهمیت داشتن محتوای سئو شده و نقشی که در رشد سایت دارد ابتدا این دو نکته را درنظر داشته باشید:

– گزارش های منتشر شده از سوی HubSpot این حقیقت را فاش می کنند که سایت هایی که به صورت منظم محتوای با کیفیت خود را منتشر می کنند دارای ترافیک بسیار بیشتری نسبت به سایت هایی هستند که محتوا های غیر منظم منتشر می کنند. این برتری گاه تا 350 درصد می رسد.

– گوگل از محتوا به عنوان یکی از مهم ترین پارامتر های مربوط به سئو یاد می کند. به طوری که از بین سه فاکتوری که برای رتبه بندی محتوا مطرح می شوند, محتوا یکی از اینهاست.

همین دو موضوع فوق به خوبی اثبات می کنند که چقدر داشتن محتوای منظم در فرایند دیجیتال مارکتینگ اهمیت دارد. اگر قصد دارید که ترافیک قابل توجهی را جذب کنید بدانید که جذب مشتری و محتوای منظم و کار برپسند دو موضوع گره خورده هستند. حقیقت تلخی که در این باره مطرح می شود این است که تمامی محتوا ها نمی توانند رتبه بگیرند. محتوایی می تواند از سوی موتور جستجوگر رتبه بگیرد که درست مطابق سرچ گوگل باشد. بنابراین به طور کلی می توان

 

مهم ترین مزایای تولید محتوای سئو شده:

– کسب رتبه : بدیهی است که وقتی رتبه ما در موتور سرچ بالاتر باشد احتمال کلیک کردن کاربر بیشتر است. این را بدانید که 25 درصد کاربران وب به سراغ صفحه دوم نتایج سرچ نمی روند.

– افزایش میزان ترافیک : واضح است که هر چه رتبه شما در موتور سرچ بالاتر باشد ترافیک بیشتری هم روانه  وارد سایت شما می شود. از بین نتایج جستجو که در موتور جستجو خود را نشان می دهند رتبه یک 32 درصد کلیک ها را به خود اختصاص می دهد.

– بهبود اعتبار سایت : وقتی سایت شما قابل اعتماد باشد و محتوای با کیفیت را در آن منتشر کنید سایت شما دارای اعتبار بیشتری خواهد بود.

 

چند عنصر مهم در تولید محتوای سئو شده

در انتها از شما می خواهیم به موارد زیر به عنوان مهم ترین عناصر تولید محتوای سئو شده توجه کنید :

– کلمه کلیدی هدفمند : باید تحقیق کنید که کاربران چه کلمه ای را بیشتر سرچ می کنند.

– برچسب های عنوان را بهینه سازی کنید : بهترین چیزی که برای نوشتن عنوان برچسب ها می توانید بکار بگیرید کلمه کلیدی می باشد.

– توضیحات متا را بهینه سازی کنید : شاید اهمیت توضیحات متا زیاد نباشد. اما با این حال بدانید که توضیحات متا در نتایج جستجو دیده می شود.

– عنوان اصلی را بهینه سازی کنید : این عنوان دارای برچسب H1 می باشد. در سامانه های مدیریت محتوا نظیر وردپرس این برچسب به عنوان شناخته می شود.

– یونیک نوشتن محتوا را فراموش نکنید : این را بدانید که گوگل روی کپی نوشتن محتوا حساس است. اگر قصد خودکشی سایت خود را دارید محتوای کپی بنویسید!

 

سخن آخر :

در این محتوا درباره اهمیت تولید محتوا و به خصوص تولید محتوای سئو شده برای شما صحبت کردیم. محتوا یکی از شناخته شده ترین نام ها در دنیای دیجیتال مارکتینگ می باشد و برای دیده شدن بهتر نوشتن محتوای حرفه ای سئو شده از نان شب واجب تر می باشد. درباره چند فاکتور مهم که سبب می شوند محتوای شما رتبه خوبی بگیرد در انتهای مطلب برای شما صحبت کردیم. نظم محتوا و کاربر پسند بودن آن را به هیچ وجه فراموش نکنید. حجم محتوا را هم در نظر داشته باشید و بازهم یاداوری می کنیم که دوره محتوا های کم حجمی که نهایتا 500 کلمه دارند گذشته است. امیدواریم با خواندن این محتوا به خوبی با اصول نوشتن محتوا آشنا شده باشید.  و از اینکه ما را تا انتها همراهی کردید از شما ممنونیم.

ارسال دیدگاه

*

code

تمامی حقوق محفوظ میباشد و کپی برداری از مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز میباشد (1403-1400) / طراح سایت : رضایی